Sta op cursus Geestelijk herstel

Deze Website voor jongerenpastoraat en geestelijk herstel wil hulpverleners, jongeren en mensen met innerlijke problemen helpen om beschadigingen te voorkomen, om te leiden en te helen, en de weg te wijzen naar de Heiland.

Ik heb tot nu toe regelmatig nieuwe artikelen, vernieuwde tekst en afbeeldingen op de website kunnen zetten. We hopen de digitale hulpverlening en voorlichting D.V. uit te breiden en zoeken naar samenwerking met bijbelgetrouwe evangelische en reformatorische christenen.

 

Sta op cursus Geestelijk herstel

Voor wie is deze cursus bedoeld?

Het is een cursus voor gelovigen en (nog) niet-gelovigen, die zoeken naar geestelijk herstel en geloofsgroei. Je kunt gebukt gaan onder twijfel, onzekerheid, afwijzing, angst of negatieve gedachten over geleden onrecht. Misschien staat je geloof op een laag peil, of ben je nog op zoek naar God?

Doe je mee met de cursus in Vlissingen?

We bieden vanuit Sta Op Zorg in de Badhuisstraat 60 te Vlissingen de Sta op cursus Geestelijk herstel aan voor onze gasten en anderen die behoefte hebben aan geestelijk herstel en geloofsgroei.

Wanneer en hoe willen we het in Vlissingen doen?

We willen de cursus in september 2018 D.V. weer op de dinsdagavonden gaan houden. We hebben de cursusavonden in eerste opzet op de volgende data gepland:

8 september 2018

2 + 16 + 30 oktober 2018

13 + 27 november 2018

11 december 2018

Daarna willen we doorgaan op de dinsdagavonden om de 14 dagen op de even weeknummers vanaf 8 januari t/m 25 juni 2019.

Nieuwkomers kunnen bij iedere sessie of samenkomst instromen. Er zit wel een bewuste opbouw voor geestelijk herstel in de cursus, maar de sessies kunnen ook los van elkaar worden gevolgd. De samenkomsten worden gehouden in Vlissingen, in de Badhuisstraat 60. De opzet van de avond is als volgt:

We eten samen vanaf 17.45 uur. Het cursusgedeelte begint met zingen vanaf ca. 18.30 uur. Daarna volgt de inleiding met een PowerPoint over het onderwerp. De pauze is gepand om 19.45 uur. Om 20.00 uur kunnen we dan in de discussiegroepjes, waarin ook voor en met elkaar wordt gebeden. Daarna willen we de samenkomst gezamenlijk afsluiten met een lied en gebed. De samenkomst kan worden beëindigd om 21.00 uur.

Je bent vrijblijvend welkom op elke genoemde samenkomst

Voor aanmelding en verdere informatie kun je mailen naar: 

j.baaijens@staopzorg.nl 

We willen als medewerkers met je op zoek gaan naar meer eigenwaarde, houvast, zekerheid, geloof, hoop en liefde en een identiteit in Jezus Christus. 

De cursus heeft ook een evangeliserend karakter en is ook geschikt voor hen die meer willen weten over God en het geloof in Jezus Christus.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Misschien staat je geloof op een laag peil, of ben je nog op zoek naar God. De cursus is goed voor je als je op zoek bent naar meer houvast, zekerheid, geloof, hoop en liefde. We zoeken samen naar hulp en hoop.

Het kan ook zijn dat je wordt achtervolgd door pijnlijke herinneringen en gevoelens van afwijzing. Er kunnen ‘waaromvragen’ zijn. Ervaringen kunnen worden gedeeld. We gaan samen op zoek naar antwoorden. We bidden voor elkaar.

Deze cursus biedt hulp en hoop

vanuit het Evangelie van Jezus Christus

Zie de sessies 1 t/m 40 op deze website. Je kunt de sessies van de deze pastorale cursus ook vinden op de website www.geestelijkherstel.nl. Ze staan daar op de titels van de 40 sessies.

De website Geestelijk herstel is ook een pastorale website voor christelijke geestelijke hulpverlening. Je wordt er gewezen op het Evangelie van Jezus Christus. Hij is de Heiland: de Bevrijder en Heler. In de weg van geloof, hoop en liefde is er vergeving en herstel mogelijk. Jezus is de Weg, de Waarheid en het Leven (Johannes 14:6). Hij nodigt in Mattheüs 11:28: ‘Kom naar Mij toe, allen die vermoeid en belast bent, en Ik zal u rust geven.’ 

Dagboek Geestelijk herstel 20 dagen op weg… Evangelisatiecursus

Copyright: Jan A. Baaijens, pastorale hulpverlening.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Er is hoop!

Dit dagboek neemt je mee op de zoektocht naar innerlijke vrede en rust. Voor herstel van afwijzing, pijnlijke herinneringen en beschadigde emoties hebben we Jezus nodig. Er is genezing door Hem. Je kunt dit gaan beseffen door een ervaring van de liefde van God.  Er is heling door geloof, hoop en liefde.

Dit bericht is geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink.